L'entorn educa

Diem l'entorn educa perquè és en l'entorn on els nens i les nenes troben interessos i d'on sorgeixen moltes preguntes. Satisfer aquesta curiositat és un dels objectius de l'ABP (aprenentatge basat en projectes).

APRENENTATGE BASAT EN PROJECTES

L'aprenentatge basat en projectes és una metodologia de treball que es basa en aprendre a partir dels interessos dels nens i les nenes. Són ells els qui investiguen sobre la temàtica que han escollit. Els seus dubtes i les seves hipòtesis seran reptes i problemes a resoldre. Les discussions, els debats, la construcció d'objectes...fan que l'ABP entusiasmi i engresqui els alumnes. Aquesta és una metodologia idònia per adaptar-nos a la societat. Donem als alumnes no només coneixements sinó també habilitats per poder aplicar allò que aprenen al món real, alhora que els fa créixer amb esperit crític.

Exemples de projectes treballats amb els nens i les nenes de P3, P4 i P5:

PROJECTE OS POLAR

A partir de les històries en anglès d'en "Lars, the little polar bear" sorgeix la necessitat de saber més coses sobre els ossos polars.

PROJECTE DINOSAURES

A cada curs trobem algun nen o nena fascinat pels dinosaures. N'arriben a aprendre uns noms complicadíssims!

PROJECTE PATUFET

Els contes tradicionals tenen una màgia que captiva a infants i mestres. Un personatge petit, petit, amb l'autoestima alta, és un bon referent.

PROJECTE DRACS

A l'escola Sant Jordi, el dia 23 d'abril és un dia gran i, és clar, i els dracs i les seves aventures ens encurioseixen sempre.

PROJECTE POLLETS

Si algun projecte l'hem viscut intensament, és aquest. Vam veure néixer 6 pollets dels ous que vam posar a la incubadora.

PROJECTE OSSOS

Ossos panda, ossos bruns, ossos polars... Vam descobrir com de diferents són i els llocs on els podem trobar

PROJECT YAYOI KUSAMA

Projecte artístic envers aquesta autora japonesa que ho omple tot de punts. Hem descobert com de valenta és aquesta dona.

PROJECTE BALENA

L'avi de l'Èric ens va portar unes dents de balena que van despertar la nostra curiositat. Vam aprendre un munt de coses.

PROJECTE MUSSOLS

Amb aquests ulls tan grossos, els mussols ens van hipnotitzar. Ens va fascinar el conte El mussol poruc.

PROJECTE BUBBLES

Les bombolles, què són? Com es fan? De què estan fetes? Com ho podem fer perquè no explotin tan ràpid?

PROJECTE COETS

En Neil, en Buzz i en Michael es van fer de la família. Vam construir un coet com el que els va dur a la lluna

PROJECTE PIRATES

Els pirates són uns personatges entre fantàstics i reals que captiven els nens i les nenes .