La nostra història

fent escola des de 1953

UNA MICA D'HISTÒRIA

El fundador de l'escola Sant Jordi, o Can Fargas, tal i com se l'anomenava antigament, va ser el senyor Joan Fargas Alsedá (1912-1988). Anteriorment havia sigut mestre de l'escola pública de Calella, però decidí traslladar-se a Palafrugell i fundar la seva pròpia escola (1948/49). Inicialment es trobava situada al carrer Quatre Cases, però poc temps després va emprendre la ubicació actual. Oficialment l'escola va ser inaugurada el 17 d'abril de 1953.

L'objectiu acadèmic del senyor Fargas era preparar els seus alumnes per a l'examen de Batxillerat, que aleshores s'havia d'anar a fer a Figueres. Quan Palafrugell va decidir construir el seu institut de batxillerat (Frederic Martí Carreras), el senyor Fargas va abandonar la direcció de l'escola Sant Jordi per anar a treballar a les escoles municipals del poble (escola Torres i Jonama). La senyoreta Joaquima Vidal Serra va ser l'encarregada de portar la direcció del centre fins que el 1984 va traspassar després d'una llarga malaltia.

Va ser la senyora Carmen Serra Roig qui va generar el canvi físic més important del centre. En un estiu (1990) es va tirar a terra l'edifici més antic de l'escola i es va construir el que avui dia coneixem.

Actualment som una escola d'una sola línia amb un projecte educatiu encarat al futur sense oblidar d'on venim. La nostra prioritat és la formació dels nostres alumnes sense oblidar el seu benestar físic i mental per tal d'aconseguir adults capaços de viure en una societat en constant canvi i evolució que necessita integrants crítics, autònoms, emprenedors, creatius, però sobretot amb un valors molt clars i ferms.